Bijelo dugme DVD

DVD

Povodom objavljivanja izdanja "Bijelo dugme - Box set deluxe", Croatia Records objavila je i posebno DVD dual layer izdanje "Bijelo dugme DVD" na kojem se nalaze 34 video broja benda:

1. NE DESE SE TAKVE STVARI PRAVOME MUŠKARCU
2. BITANGA I PRINCEZA
3. NA ZADNJEM SJEDIŠTU MOGA AUTA
4. DOŽIVJETI STOTU
5. LOVA
6. TRAMVAJ KREĆE / ILI KAKO BITI HEROJ U OVA ŠUGAVA VREMENA
7. HOTEL, MOTEL
8. PJESMA MOM MLAĐEM BRATU / IZ NIŠA U PROLJEĆE 78'
9. ČUDESNO JUTRO U KREVETU GĐE PETROVIĆ
10. MOGLA JE BITI PROSTA PRIČA
11. HA, HA, HA
12. ZAŽMIRI I BROJ
13. PRISTAO SAM BIĆU SVE ŠTO HOĆE
14. POLUBAUK POLUKRUŽI POLUEVROPOM
15. DRUGOVI I DRUGARICE
16. KOSOVSKA
17. U VRIJEME OTKAZANIH LETOVA
18. AKO MOŽEŠ, ZABORAVI
19. OVAJ PLES DAME BIRAJU
20. NE PLAČI
21. ZA ESMU
22. JER KAD OSTARIŠ
23. LIPE CVATU, SVE JE ISTO K'O I LANI
24. AIAIO RADI RADIO
25. DA TE BOGDO NE VOLIM
26. NOĆAS JE KO` LUBENICA PUN MJESEC IZNAD BOSNE
27. ĆIRIBIRIBELA
28. ŠTA IMA NOVO
29. NEĆU TO NA BRZAKA
30. EVO ZAKLEĆU SE
31. ĐURĐEVDAN JE A JA NISAM S ONOM KOJU VOLIM
32. NAPILE SE ULICE
33. AKO IMA BOGA
34. LIJEPA NAŠA

Ukupno trajanje DVD-a je 2 sata i 11 minuta.

Osim na prodajnim mjestima Croatia Recordsa, DVD možete kupiti i preko online shopa Croatia Recordsa ili Amazona.

5. april '81.

5. APRIL '81.
(Jugoton, 1981.)
LSY 61581

1. IZGLEDALA JE MALO ČUDNO U KAPUTU ŽUTOM KROJENOM BEZ VEZE  3:05
2. U STVARI ORDINARNA PRIČA  3:00
3. IPAK, POŽELIM NEKO PISMO  4:15
4. I KAD PROĐE SVE, PJEVAĆU I TAD  2:55
5. NE DESE SE TAKVE STVARI PRAVOME MUŠKARCU  3:27
6. SVE OVE GODINE  2:25
7. NA ZADNJEM SJEDIŠTU MOGA AUTA  3:55
8. HA, HA, HA  3:10
9. BITANGA I PRINCEZA  3:53
10. DOŽIVJETI STOTU  3:37

Snimljeno u Kulušiću, Zagreb
Tonski snimatelj: M. Škalec
Tonski snimatelj i miksao: Hrvoje Hegedušić
Miksao: Goran Bregović
Autor pjesama: Goran Bregović (osim "Sve ove godine" E. Lesić - K. Monteno - G. Bregović)
Grafičko rješenje: Dragan Stefanović

Koncert kod Hajdučke česme

KONCERT KOD HAJDUČKE ČESME
(Jugoton, 1977.)

1. KAD BI' BIO BIJELO DUGME 
(G. Bregović)
2. NIŠTA MUDRO
(G. Bregović)
3. BLUES ZA MOJU BIVŠU DRAGU
(G. Bregović)
4. SELMA
(G. Bregović - V. Dijak - G. Bregović)
5. IMA NEKA TAJNA VEZA
(G. Bregović - D. Trifunović - G. Bregović)
6. SVE ĆU DA TI DAM, SAMO DA ZAIGRAM
7. PATIM EVO DESET DANA
8. DA SAM PEKAR
9. TAKO TI JE MALA MOJA, KAD LJUBI BOSANAC
10. NE SPAVAJ MALA MOJA, MUZIKA DOK SVIRA
11. ETO, BAŠ HOĆU

Tonski snimatelj: Mario Bevc
Asistent snimatelja: Branko Podbreznički
Miksao i producirao: Goran Bregović (Jugoton, listopad - studeni, 1977.)

Memorabilija

Bijelo dugme - Box set deluxe sadržavat će rijetke memorabilije grupe. Među devet kolekcionarskih stvari u boxu nalaze se autogram karta, fotografije, propusnica, fotografije kutije prvih vrpci i sl.

Ovdje možete vidjeti tzv. preview memorabilija koje ekskluzivno možete pronaći u izdanju Box set deluxe:

 

Knjiga "Bijelo dugme"

Knjiga

U limitiranom luksuznom izdanju "Bijelo dugme - Box set deluxe" koje će biti u prodaji od14.11.2014. godine uz 10 vinila (devet studijskih albuma i prva singlica ("Top / Ove ću noći naći blues") i memorabilije, naći će se i luksuzna knjiga.

Izdanje je obogaćeno knjigom o Bijelom dugmetu, koju potpisuju dobri poznavatelji benda, suradnici i prijatelji, neprijeporni poznavatelji pop kulture i rocka posebno, Siniša Škarica i Dušan Vesić. Urednik izdanja je Hrvoje Markulj, a za dizajn knjige pobrinuo se Ivica Propadalo. Svoj doprinos knjizi dali su i Nikola Borota, producent singlice "Top / Ove ću noći naći blues"Dubravko Majnarić, glavni i odgovorni urednik Jugotona od 1974. do 1985. godine te Želimir Babogredac, direktor diskografske kuće Croatia Records i autor ovog projekta.

Fotografija: Brian Rasic

Knjiga će se naći u tvrdom luksuznom uvezu i limitirana je u 1000 primjeraka. U knjizi će se ekskluzivno naći i veliki broj nikad objavljenih fotografija i dokumenata iz diskografske karijere Bijelog dugmeta priznatih regionalnih fotografa, ali i fotografija iz privatnih arhiva kolega, suradnika i prijatelja benda. Sadržaj knjige nudi jedinstven i detaljan pristup na povijest Bijelog dugmeta u vidu eseja koji će sasvim sigurno zainteresirati obožavatelje ovog legendarnog benda, ali i raskrinkati jedan trag u vremenu te ostaviti povijesni putokaz za buduće generacije. Ova knjiga će i najvećim fanovima otkriti neke nepoznate detalje iz diskografskog života benda.

"Kao posebni, kao odabrani da mijenjaju postojeće i uspostavljaju nove standarde - štoviše da pišu povijest pop glazbe na ovim prostorima, jednako kao što su to činili Elvis Presley i The Beatles u
globalnim razmjerima - sa svime time suočilo se neizbježno i Bijelo dugme na svom početku." –
 ulomak iz teksta Siniše Škarice - "Bijelo dugme/Jugotonove godine" 

"...Prvi su od naših snimali u Londonu. Prvi su napravili turneju po sportskim halama. Prvi su označili puteve muzičkoj industriji. Prvi su zaradili novac od svoje muzike. Imali su sve što krasi jednu rock biografiju: skandale, drogu, seks, alkohol, zatvor, na kraju jednu zagonetnu smrt. Prvi su imali potpunu euforiju publike na koncertima, ali i van njih. Oni su jedini dokaz da je takva karijera izvan engleskog jezika uopšte bila moguća. ..." – ulomak iz teksta Dušana Vesića - "Bijelo dugme: Mit koji raste"

Fotografija s kolegija Croatia Recordsa: Marko Šolić

Kolekcionari svoj numerirani primjerak Bijelo dugme Box set deluxa mogu naručiti još od 14. rujna 2014. na Webshopu Croatia Recordsa na adresi http://shop.crorec.hr.

9 vinila + singlica

PNG

BIJELO DUGME REMASTER U ABBEY ROAD STUDIJU

Razdoblje vinila je sedamdesetih godina doživjelo svoj vrhunac, ali ubrzo skoro i propast u narednom razdoblju. Zahvaljujući glazbenim entuzijastima, audiofilima, ali i diskografskim kućama, u drugom desetljeću 21. stoljeća, vinil se ponovno vraća na scenu. Dugo je bio zanemarivan zbog pojave kaseta u osamdesetima te digitalnog formata u obliku CD-a koji je dominirao tržištem više od dvadeset godina sve do pojave digitalnog zapisa glazbe koji se može jednostavno preuzimati, ali i instant preslušavati na brojnim internet servisima. U 2014., najveći rast bilježe streaming i download putem raznih internet servisa, ali brojke u svijetu i u našoj regiji pokazuju da se vinil ubrzanim korakom vraća u domove ljubitelja glazbe. Upravo ta jednostavnost preuzimanja glazbe i komprimirani formati ne oduševljavaju sve one koji uživaju u glazbi, pa je sve češći povratak vinilu. Svojim novim albumima vraća mu se i sve veći broj aktualnih bendova, pa je potpuno prirodna posljedica tog trenda pojava obnovljenih izdanja vrhunski remasteriziranim snimkama legendarnih bendova.

U 40 godina otkada je Bijelo dugme za Jugoton objavilo prve singlove i LP, njihovi LP-jevi, kasete, CD-ovi i digitalne snimke prodani su u milijunskim nakladama. Kada je kreativni tim diskografske kuće Croatia Records, pod vodstvom autora projekta Želimira Babogredca, krenuo u remasteriziranje starih snimki, znali su da je ispred njih težak zadatak jer će sve pjesme iz ovog izdanja pažljivo preslušavati brojni audiofili i zaljubljenici u Bijelo dugme, ali i da će se remasteriziranjem traka u legendarnom londonskom Abbey Road studiju samo pojačati moć glazbene ostavštine Bijelog dugmeta koje će mnoge sadašnje, ali i nadolazeće generacije znati cijeniti.

Abbey Road Studio (ex EMI Studio) jedan je od najpoznatijih svjetskih glazbenih studija za snimanje, smješten u Londonu. Nalazi se na broju 3, a ime je dobio po ulici koju su proslavili Beatlesi legendarnim omotom albuma "Abbey Road". U njemu su snimali neki od najvećih svjetskih bendova kao što su Beatlesi, Pink Floyd, Iron Maiden, Queen, Radiohead, U2 i mnogi drugi, a 2010. godine britanska ga je vlada proglasila zaštićenom baštinom.

"U prvim kontaktima koje sam ostvario s mastering inženjerom Abbey Road studija Seanom Mageejem, on je okvirno predvidio da će za remasteriziranje svakog albuma biti potrebno šest do devet sati. S obzirom na to da sam dosad tri puta radio mastering albuma Bijelog dugmeta, znao sam da su vrpce u odličnom stanju. Upravo zbog toga sam prilikom prvog posjeta studiju donio vrpce svih albuma, što se pokazalo dobrim potezom", rekao je voditelj audio studijskog centra Croatia Records Goran Martinac. Kada je Sean Magee u svibnju 2014. godine krenuo u remasterizaciju, bio je vrlo iznenađen kvalitetom i očuvanošću Jugotonovih vrpci i dostavljenih snimaka. Naravno, to mu je izuzetno ubrzalo proces, pa je umjesto više od tjedan dana planiranog posla sve obavljeno unutar samo dva dana.

"Odlazak u Abbey Road studio kod svakoga budi strahopoštovanje, no Sean Magee je zaista bio  pristupačan,  suradnja  iznimno ugodna, a što je najvažnije remasteri zvuče sjajno", dodao je Goran Martinac.

Prvih šest albuma i singlica remasterizirani su s originalnih analognih vrpci Jugotona koje su upotrebljavane prilikom njihovog prvog izdavanja, dok su snimke zadnja tri albuma prikupljene od članova Bijelog dugmeta i arhiva radio stanica.

Zanimljiva je činjenica da je većina originalnih albuma Bijelog dugmeta, sedamdesetih i osamdesetih godina "rezana" u Abbey Road studiju, te da je za to bio zadužen Chris Blair, čiji je Sean Magee učenik. Također, Sean Magee je bio dio ekipe čiji je remaster "Stereo Vinyl Box Seta" Beatlesa iz 2011. godine nagrađen i prestižnom nagradom Grammy u kategoriji "Najbolji povijesni album".

Diskografska kuća Croatia Records (ex Jugoton) je od samih početaka brigu o arhivi vrpci i izdanja stavljala u prvi plan, stoga su i za potrebu remasteriziranja korištene 1/4 master vrpce što je u finalnoj obradi dovelo do izvrsne kvalitete zvuka koji je testiran na pouzdanom modelu magnetofona iz sedamdesetih godina Studer A80. Mastering inženjer Sean Magee pažljivo je uštimavao zvuk i posebno pazio da se to napravi prije korištenja svake nove vrpce.

Postoje dvije metode kod prebacivanja audio zapisa s master vrpca na vinile. Prva je putem Direct Metal Masteringa (DMM), analogne audio disk mastering tehnike razvijene u kasnim sedamdesetima koja omogućuje da zvuk bude urezan direktno na disk od nehrđajućeg čelika obloženog tvrdom bakrenom legurom. Druga metoda je "rezanje'' (vinyl cutting) zvučnog zapisa u mekani lak (lacquer) kojim je premazan disk od nikla. S obzirom na to da su stručnjaci iz Abbey Road studija, uključujući Seana Mageea, prilikom remasteriranja vinila Beatlesa preslušavanjem došli do zaključka da je bolje koristiti tehniku s lakom (lacquerom) jer proizvodi "topliji zvuk", kod remasteriranja Bijelog dugmeta također je prihvaćena ta metoda. Nakon toga Sean Magee je izrezivao svaki LP kronološki po datumu objavljivanja iz originalnih analognih mastera i originalno prikupljenog materijala na rezaču Neumann VMS80 u Abbey Road studiju.

Iako je jedno vrijeme vladao trend "odšumljivanja" zvukova s vinila (pogotovo kod prebacivanja na CD), brojni audiofili osjećali su se zakinuti za originalni zvuk vinila, sa svim svojim prednostima i manama. Upravo zbog toga su Sean Magee i producent Goran Martinac inzistirali da se ne radi na "odšumljivanju", dapače, zvuk je potpuno autentičan originalnim vrpcama i originalno prikupljenim snimkama. Također, pauze između pjesama identične su pauzama s vinila jer su "rezane" s originalnih vrpci. Upravo ta autentičnost doprinijela je vrhunskoj kvaliteti zvuka ovog box seta.

Kao i kod izdanja "The Beatles Deluxe Vinyl Box Set", ekipa Abbey Roada je zbog autentičnosti obradila originalne mastere i originalno prikupljene snimke s ekstra EQ upotrebljavajući vintage EMI TMG miks konzolu. Takvo obrađivanje dozvoljava frekvencijama u zvučnom spektru da se pojačaju ili smanje u nivou, a povremeni porast bas frekvencija jedna je od novih značajki remastera iz 2014. godine.

Nakon izrazito pažljivo odrađenog remasteriranja, tim audiofila i glazbenih stručnjaka je, u posljednjoj fazi izrade vinila, tjedan dana preslušavao nove mastere uspoređujući ih sa starim i tražio eventualne greške. Za finalizaciju projekta, odabran je naš dugogodišnji partner Sony DADC iz Salzburga koji je za izradu vinila preporučio svog partnera, jednu od najboljih europskih tvrtki koja se bavi proizvodnjom vinila, GZ Vinyl (dio GZ Media grupe) u Češkoj. Standardni proces kontrole kvalitete zvuka na "testpressing" vinilima obavljen je na obostrano zadovoljstvo.

Vinili koji su dio ovog luksuznog box seta prošli su mnoge tehničko-produkcijske faze; brojni vješti tehničari, glazbeni znalci, audiofili i diskofili sudjelovali su u različitim fazama projekta, a sve s ciljem da bi Bijelo dugme na vinilu zvučalo najbolje do sad. Sigurni smo da će i pravi znalci biti očarani nekim novim zvučnim nijansama koje dosad zbog ograničavajuće tehnologije nisu imali prilike čuti te da će ovaj luksuzni box set oduševiti sve fanove, ali i one koji će to tek postati. Sada je na vama da stavite ploče na gramofon i uživate u glazbi.

Box set deluxe

Plakat

Croatia Records (ex Jugoton) s ponosom predstavlja veliki projekt povodom 40 godina od objavljivanja "Kad bi' bio bijelo dugme" 1974. godine, prvog albuma Bijelog dugmeta. 

Na temeljima glazbe šezdesetih (The Beatles, The Rolling Stones, The Who... ) niknulo je početkom sedamdesetih Bijelo dugme, a do kraja osamdesetih obilježilo je i zauvijek promijenilo glazbenu scenu na ovim prostorima. Njihove pjesme prihvatile su sve generacije, albumi su prodani u milijunskim nakladama, a euforija koju su izazivali svojom pojavom među mladima, bila je neviđena dotad. 

Bijelo dugme - Box set deluxe po prvi put objedinjuje svih devet studijskih albuma na novom 180-gramskom vinylu, uz bonus singlicu "Top/Ove ću noći naći blues" (od čije objave je također prošlo 40 godina ). Ovo limitirano, luksuzno izdanje obogaćeno je i knjigom Bijelo dugme, koju potpisuju dobri poznavatelji benda, suradnici i prijatelji, neprijeporni poznavatelji pop kulture i rocka posebno, Siniša Škarica i Dušan Vesić. U knjizi će se ekskluzivno naći i veliki broj nikad objavljenih fotografija i dokumenata iz diskografske karijere Bijelog dugmeta, download šifra za preuzimanje svih remasteriranih pjesama iz ovog box seta te rijetke memorabilije grupe. 

Po uzoru na objavljeni Box Set LP-a The Beatlesa "The Beatles Deluxe Vinyl Box Set" (http://www.thebeatles.com/vinyl/), svi albumi Bijelog dugmeta su remasterizirani u studiju Abbey Road, pod vodstvom Sean Mageeja, ton majstora čiji je remastering "Vinyl Box Seta" Beatlesa iz 2011. godine nagrađen i prestižnom nagradom Grammy

Nezamisliv uspjeh svih devet studijskih albuma; Kad bi bio bijelo dugme, Šta bi dao da si na mom mjestu, Eto! Baš hoću!, Bitanga i princeza, Doživjeti stotu, Uspavanka za Radmilu M., Bijelo dugme, Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo, Ćiribiribela, rasprodane turneje i mnogobrojne hit pjesme te kontroverza koja ih je pratila cijelu karijeru doveli su ih do statusa najvećeg rock benda ovih prostora. Bijelo dugme bilo je i ostalo naš jedini bend koji je zaslužio pripadati tadašnjoj svjetskoj rock sceni, a neki od njihovih albuma snimani su u najznačajnijim svjetskim studijima pod paskom najboljih glazbenih producenata, dok su članovi benda uživali status pravih rock zvijezda. 

"...Bijelo dugme, bilo je naš Elvis, ali i Beatlesi, tako nekako započinje ova priča (...) poput Presleya iz gotovo getoizirane scene prvi su izveli rock na veliku pozornicu kao nešto s čime valja više nego ozbiljno računati i postali objektom masovnog obožavanja, a potom su poput Beatlesa - kao novi kraljevi popa - najavili da ono što rade ima aspiraciju nazvati se umjetnošću..." – ulomak iz teksta Siniše Škarice - "Bijelo dugme/Jugotonove godine" 

"...Prvi su od naših snimali u Londonu. Prvi su napravili turneju po sportskim halama. Prvi su označili puteve muzičkoj industriji. Prvi su zaradili novac od svoje muzike. Imali su sve što krasi jednu rock biografiju: skandale, drogu, seks, alkohol, zatvor, na kraju jednu zagonetnu smrt. Prvi su imali potpunu euforiju publike na koncertima, ali i van njih. Oni su jedini dokaz da je takva karijera izvan engleskog jezika uopšte bila moguća. ..." – ulomak iz teksta Dušana Vesića - "Bijelo dugme: Mit koji raste" 

Ovakvo kapitalno izdanje u limitiranoj nakladi od 1000 komada bit će objavljeno 14. 11. 2014., a moći će se kupiti u odabranim trgovinama diljem regije te putem online trgovina: Amazon (www.amazon.com), Croatia Records Web Shop (http://shop.crorec.hr/). 

Biografija benda

KRONOLOGIJA POSTANKA BIJELOG DUGMETA

EHO 61 (1962) - Šesnaestogodišnji Željko Bebek povremeno svira ritam gitaru i pjeva.
AKTIV SAVEZA OMLADINE CENTAR (oko 1964) – Bebek, Zoran Redžić Zoka-bas gitara, stariji mu brat Fadil Redžić-solo gitara (potom basist u Indexima), i Vladimir Borovčanin Šento-bubnjevi (kasnije u Pro artama).
IZOHIPSE (1965) - Petnaestogodišnji Goran Bregović u svom prvom bendu svira solo gitaru i pjeva.
BEŠTIJE (1965/66) - Bregović svira bas gitaru i pjeva. 
VIS ČIČAK (1966)- Zoran Redžić, svira bas, Milić Vukašinović, buduću doktor za rock 'n' roll, nakon Plavih dijamanata svira u Čičcima bubnjeve.
KODEKSI (1967) - Bregović-bas gitara, Bebek-pjevač i ritam gitarist, pjeva Ismeta Dervoz. (1969) - Ljeto, svirka u Dubrovniku, u Splendid baru.
KODEKSI / MIĆA, GORAN I ZORAN (1970) - Italija (Napulj - Capri): Bregović-bas gitara, Bebek-pjevač i ritam gitara, Edo Bogeljić-solo gitara, Luciano Paganotto-bubnjevi; nakon dva mjeseca Bogeljić odlazi, Bregović prelazi na solo gitaru; do ljeta na basu je Talijan Fernando Savino, onda dolazi Zoran Redžić i dovodi Milića Vukašinovića, a Paganotto - odlazi! Od jeseni bend svira u sastavu: Bebek, Bregović, Redžić, Milić Vukašinović. Sredinom jeseni Bebek odlazi i sastav nastupa kao Mića, Goran i Zoran. Krajem godine po Gorana i Zorana dolaze mama i brat i avantura se prekida.
KODEKSI / MIĆA, GORAN I ZORAN / JUTRO (1970/71) - Bebek s Bogeljićem obnavlja Kodekse, a Mića, Goran i Zoran doma sviraju sve do proljeća 1971. kada Mića odlazi u Englesku, a Goran na nagovor Ismeta Nune Arnautalića, člana-utemeljitelja legendarnih Indexa krajem 1971., zajedno sa Zoranom, postaje Jutro.
JUTRO (1972) - Bebek na Bregovićev poziv snima u siječnju "Patim, evo, deset dana" i neposredno nakon toga odlazi u vojsku, a suradnju će nastaviti kao dopisni član te tako snimiti prve pjesme s bendom u studenom tijekom odsustva ("Kad bi' bio bijelo dugme", "Hop-cup", „U subotu, mala“, „Navrh brda vrba mrda“); s bendom surađuju i Bata Kostić, Vlado Pravdić (do tada svirao u Vokinsima, Ambasadorima i Indexima) i Vladimir Borovčanin Šento ... Arnautalić se povlači posle singla "U subotu, mala“ / “Kad bih bio bijelo dugme“, veljača – ožujak 1973. Tada, na neko vrijeme u grupu dolazi Bata Kostić. Zoka i Šento ostaju u grupi do ljeta.
JUTRO (1973) - Bebek se vraća iz vojske; grupi se u jesen pridružuje na bubnjevima Ipe Ivandić. Bas svira član Ambasadora Ivica Vinković, jer nije otišao s grupom na turneju u SSSR. Kad su se Ambasadori vratili u Sarajevo, Ivica se vraća u matičnu grupu, a Ipe dovodi Jadranka Stankovića. Arnautalić uskraćuje pravo korištenja imena Jutro.
BIJELO DUGME (1974) - Prvi siječnja, nakon novogodišnje svirke u sarajevskoj Skenderiji, Jutro postaje Bijelo dugme. Basist na prvom singlu "Top" (ilegalno snimanom pod paskom Nikole Borote) je Ivica Vinković (srest ćemo ga i kao koautora pjesme "Ove ću noći naći blues“); Jadranko Stanković svira na "Glavnom junaku“, ali "Mamu Kukunku i tatu Taranta" (ili na spornom Diskotonovu singlu "Avanture maloga Ju Ju“), snimio je Redžić. Bijelo dugme je konačno zaključilo svoju zvjezdanu postavu:
Bregović, Bebek, Pravdić, Redžić i Ivandić bili su spremni za rock 'n' roll!

BIJELO DUGME

Biografija sarajevskog Bijelog dugmeta zaista je dugačka i impozantna. Vjerovatno najveći rock'n'roll sastav s područja bivše Jugoslavije, djelovao je više od dvadeset godina, u vrijeme nezgodno za glazbenike općenito, a naročito za rockere koji prije njih gotovo da i nisu postojali. Prokrčili su put brojnim sastavima iz Sarajeva, Zagreba i Beograda, a s mnogima su kasnije surađivali i pomagali im. Kroz Dugme je kroz godine rada prošlo zaista puno vrsnih svirača i pjevača, ali 'bog' je bio samo jedan i o njemu je sve ovisilo. 

Goran Bregović utemeljio je i odredio put Dugmeta. Uz njega, najveću karizmu nosio je Željko Bebek, koji je uz Bregovića postao zaštitni zaštitni znak Bijelog dugmeta. Iako često nezadovoljan, sjajnih glasovnih mogućnosti, često i na bas-gitari, kada je to bilo potrebno, Bebek je s Bregovićem nosio Bijelo dugme kroz njihove najslavnije, ali i najteže dane. 

Lider i osnivač Goran Bregović (rođen 22. ožujka 1950. godine u Sarajevu) u djetinjstvu nije pokazivao veliku sklonost muzici. Iz drugog razreda niže muzičke škole (smjer violina) izbačen je kao lijen i netalentiran. Već sa 11 shvatio je da djevojke 'padaju' na dečke koji sviraju gitaru. Kada mu je majka početkom šezdesetih godina kupila gitaru, prve lekcije dobio je od Ede, brata scenarista Abdulaha Sidrana. Prvi, bezimeni sastav, Bregović je osnovao još u osmom razredu osnovne. Goran je želio upisati srednju likovnu školu, ali je majka, uplašena da se tamo skupljaju homoseksualci, insistirala da upiše Prometnu tehničku školu. Pristao je, ali samo pod uvjetom da pušta kosu. Vrlo brzo odustaje od Prometne škole i prelazi u gimnaziju. Tamo ulazi u grupu Beštije. Vec sa 16 godina počeo je sam da se uzdržava, pa je tako svirao narodnjake u kavani u Konjicu, prodavao novine i radio na gradilištima. 


U to vrijeme Željko Bebek (rođen 16. prosinca 1945. godine u Sarajevu) pjevao je u grupi Kodeksi, jednom od značajnijih sarajevskih sastava tog vremena. Grupa je konstantno imala problema s bas gitaristima koji su se stalno izmenjivali. Na koncertu Beštija, Bebek je zapazio Bregovića i preporučio ga ostatku članova grupe i tako je Goran počeo svirati bas u Kodeksima. 1969. godine odlaze na gažu u dubrovacki Splendid bar gdje sviraju klasični repertoar za turiste. Na terasi Splendid bara uočio ih je talijan Renato Pacifico i ponudio im da dva mjeseca sviraju u njegovom klubu u Napulju. U tu avanturu su se upustili početkom 1970. godine uvježbavši repertoar na tragu Jimi Hendrixa i grupe Cream. 

Uoči isteka prvog dvomjesečnog ugovora Edo Bogeljić vratio se u Sarajevo i Goran po prvi put prelazi na solo gitaru. U ljeto 1970. Goran i Željko za basistu pozivaju Zorana Redžića (rođen 29. siječnja 1948. godine u Sarajevu) koji je u to vrijeme svirao u grupi Cicci. Zoran je doveo i kolegu iz grupe, bubnjara Milića Vukašinovića (rođen 9. ožujka 1950. godine u Beogradu). Kada su se sva četvorica našla na okupu, stvari su krenule u sasvim drugom pravcu. Kodeksi su do tog trenutka sasvim solidno živjeli, svirali su u dva kluba, držali se komercijalnog repertoara i stekli redovnu publiku. No, Milić Vukašinović ih je sve 'zarazio' novim viđenjem muzike. Počeli su da sviraju u skladu sa onim što su tada 'prašili' Led Zeppelin i Black Sabbath. Samo dva tjedna nakon što je Vukašinović došao u sastav, dobili su otkaz na svim mjestima gdje kojima su svirali. Bez angažmana, s nešto uštedevine, ostali su na otoku Capri. Pozvani su da svoju novu muzičku koncepciju predstave u jednom klubu na otoku Ischia. Nakon ljeta, prestaje i taj angažman. Vraćaju se u Napulj gde jedva preživljavaju. Postupno se iz te kombinacije sve više izdvajao Željko Bebek. Prvo su ga natjerali da prestane svirati ritam gitaru, jer to više nije bilo u modi. Bebek se teško prilagođavao novom materijalu, a i pjevački je za njega bilo sve manje mjesta. Nakon što bi on otpjevao uvod, ostala bi trojica nakon toga improvizovizirali pola sata. U jesen 1970. godine Bebek se uvrijeđen vratio u Sarajevo. Samo godinu dana ranije bio je stup Kodeksa, da bi razočaran otišao kao višak. Krajem godine po njih su došli Goranova majka i Zoranov brat Fadil (basist Indexa) i vratili ih kući. 

Do ljeta 1971. godine nastavili su da nastupaju kao Mića, Goran i Zoran, a onda je Milić Vukašinović otišao u London. Goran upisuje filozofiju, a u jesen 1971. godine gitarist, Ismet Arnautalić poziva ga da osnuju grupu Jutro u kojoj su se našli Zoran Redžić, bubnjar Gordan Matrak i pjevač Zlatko Hodnik. U Jutru se Goran prvi put okušava kao kompozitor. Iako punih godinu dana nije govorio s Bebekom, kada su početkom 1972. godine dobili termine u studiju, Goran je odlučio da ga ipak pozove. Snimili su "Patim, evo deset dana" koja se pojavila na B-strani singla grupe Jutro. A-stranu je zauzela danas zaboravljena "Ostajem tebi". Pjesmu "Patim evo deset dana" Bregović je kasnije uvrstio na debi album Bijelog dugmeta. Odmah po snimanju singla, Bebek je otišao u JNA, ali su ostali čekali njegov povratak. 

Tokom Bebekovog boravka u vojsci snimili su još četiri pjesme: "Kad bi' bio bijelo dugme", "U subotu mala", "Na vrh brda vrba mrda" i "Hop-cup" od kojih su se prve dvije, početkom 1973. godine pojavile na singlu. Nezadovoljan muzičkim pravcem kojim se Jutro kreće, Ismet Arnautalić napustio ih je krajem 1972. godine i sa sobom ponio pravo na ime grupe. Oko tog autorstva su se prepirali tokom 1973. godine, a tada su grupi pristupili bubnjar Goran Ipe Ivandić (rođen 10. prosinca 1955. godine u Varešu) koji je prije toga svirao u grupi Rok i klavijaturist Vlado Pravdić (roden 6. prosinca 1949. godine u Sarajevu) koji je prešao iz Indexa. Sredinom godine, grupu je napustio i Zoran Redžić kojeg zamjenjuje Jadranko Stanković



Odluka o novom imenu pala je relativno lako. Publika ih je znala po pjesmi "Kad bi' bio bijelo dugme" i odabran je taj vizualno zgodan simbol i grupa je službeno prozvana Bijelo dugme 1. siječnja 1974. U to vrijeme su u studiju suradivali s Batom Kostićem, gitaristom YU grupe. Bregović je kasnije isticao 'kako je ta suradnja puno utjecala na njegovu daljnju muzičku orijentaciju, posebno kada je folk bio u pitanju'. Nove snimke "Top" i "Ove ću noći naći blues" ponudili su upravo osnovanom sarajevskom Diskotonu. Tadašnji muzički urednik odbio ih je uz objašnjenje da su pretrpani poslom i da će morati sačekati bar pola godine do objavljivanja singla. Nestrpljivi, istog dana potpisali su petogodišnji ugovor sa Jugotonom. Ta loša procjena Diskotona predstavlja najveći poslovni kiks u povijesti cjelokupne jugoslovenske diskografije. 

Željko Bebek odlučuje dati otkaz u Savezu zajednica socijalnog osiguranja BiH, i da, iako oženjen i sa malim djetetom, krene u rizičnu avanturu. U početku su pretežno svirali u manjim gradovima, s naglaskom na Zenicu. U ožujku 1974. na bas gitaru dovode Zorana Redžića umjesto Jadranka Stankovića, s kojim nisu bili zadovoljni. Sljedeći singl sa pjesmama "Glavni junak jedne knjige" (tekst pjesnika Duška Trifunovića) i "Bila mama Kukunka, bio tata Taranta" gotovo istovremeno su te 1974. godine, objavili Jugoton i Diskoton, jer je Bregović suprotno uobičajenim pravilima poslovanja, potpisao i sa Diskotonom ugovor za singl. 



To im je donijelo negativan tretman u tisku, ali koji im je kao mladom sastavu bio neophodan, pa makar bio i negativan. Pojavljivanje u medijima je naravno, puno pripomoglo odličnoj prodaji prve ploče. Prvi veći nastup imali su na BOOM festivalu u Ljubljani 10. svibnja 1974. godine, kada su predstavljeni kao nove nade. Treći singl sa pjesmama, kasnijim velikim hitovima "Da sam pekar" i "Selma" (autor teksta - Vlado Dijak), objavljuju 30. kolovoza 1974. i taj singl predstavlja prijelomni trenutak njihove karijere. U listopadu, u ljubljanskom studiju Akademik, za samo dvadesetak dana snimaju debitantski album "Kad bi' bio bijelo dugme". U međuvremenu nastupaju u beogradskom Domu sindikata na rodenđanskoj proslavi, tada kultne emisije "Večer uz radio", gdje su uz Pop mašinu, Smak i Crne bisere vrlo brzo osvojili publiku, a poduzetni zagrebački manager Vladimir Mihaljek, sređuje im da sviraju u Sarajevu na oproštajnom koncertu Korni grupe. Petnaest tisuća okupljenih dočekalo ih je s velikim oduševljenjem. 

Album prvijenac se od samog početka prodavao odlično. Provokativan omot djelo je Dragana Stefanovića, koji će i ubuduće biti zadužen za vizualni izgled albuma. Prvokativan omot albuma, pogotovo u tadašnje vrijeme bio je vrlo hrabar potez i donio im je veliki uspjeh. 'Kad bi bio bijelo dugme' donio je seriju dojmljivih pjesama, koje je poznati zagrebački novinar i kritičar Dražen Vrdoljak prozvao pastirski rock. Termin pastirski rock obilježio je ostatak karijere dugmeta. Kontroverzni omot kasnije je uvršten u englesko izdanje knjige u kojoj je objavljeno 500 najuspješnijih omota ploča. 

Na album "Kongres rock majstora" (Jugoton 1975.), Bregović je uz pratnju Zagrebačkog gudačkog kvarteta, uvrstio pjesme "Ima neka tajna veza" (tekst Duška Trifunovića), "I kad prođe sve, pjevat ću i tad", "Znam za jedno tiho mjesto" i instrumental "Minijatura za moju majku". Četvorka je krenula i na turneju a pratili su ih članovi YU grupe. U to vreme Dugme je objavilo singl sa pjesmom "Da mi je znati koji joj je vrag", a zatim su krenuli na iscrpljujuću turneju po Jugoslaviji. Već u proljeće 1975. godine Bijelo dugme bilo je najpopularniji jugoslavenski sastav. Prije snimanja druge ploče, što je neuobičajeno na ovim prostorima, povukli su se u selo Borike u Bosni na visinske pripreme. Stvarala se ploča koja je morala potvrditi kako prvi uspjeh nije bio slučajan. 



Album "Šta bi dao da si na mom mjestu" sniman je 1975. godine u Londonu sa producentom Neil Harrisonom. Bas gitaru svirao je Željko Bebek, jer je Zoran Redžić uoči snimanja teško ozljedio prst lijeve ruke. Tekst za naslovnu pjesmu napisao je Duško Trifunović, a autor ostalog materijala bio je Bregović. Udarni hitovi bili su "Tako ti je, mala moja, kad ljubi Bosanac", "Došao sam da ti kazem da odlazim", "Ne gledaj me tako i ne ljubi me više". Upakirana u raskošan omot, ploča je imala veću cijenu od uobičajene, ali je ipak za kratko vrijeme prodana u više od 200 000 primjeraka. Zbog njih je Jugoton izumio dijamantsku ploču jer su prvi dostigli tako visoke tiraže. Grupa je pozvana da za Novu godinu svira Titu u Hrvatskom narodnom kazalištu. 

Dežurni mudraci iz protokola prekinuli su njihov nastup nakon nekoliko minuta jer su se uplašili preglasne muzike. Zoran Redžić otišao je u JNA, a u grupu je stigao Ljubiša Račić, gitarist i vođa grupe Formula 4, koji je dobio ulogu privremenog basiste, a prvi zadatak mu je bila velika jugoslavenska turneja. U Sarajevu ih je gledalo 15 000 ljudi, a u Beogradu su tri puta rasprodali dvoranu Pionir što prije njih nitko nije napravio. 

"Dugmemanija", kako su je tada nazivali, uzela je puni zamah a po novinama su se rasplamsale polemike za i protiv. U ožujku 1976. godine izašao je retrospektivni album Gorana Bregovića na kojemu su se našli prvi snimci grupe Jutro, ali i pjesme koje je napravio za Zdenku Kovačićek, Biseru Veletanlić i Jadranku Stojaković. U travnju 1976. godine Dugme odlazi u Ameriku gdje snimaju Ipetov singl sa pjesmama "Džambo" i "Vatra" i Bebekov sa pesmama "Milovan" i "Goodbye, Amerika". U lipnju iste godine članovi grupe odlaze na radnu akciju "Kozara 76", što je bio lukav Bregovićev odgovor na sve kritike o prozapadnoj orijentaciji, za koju su ih dežurni dušebrižnici uredno optuživali. 



Na jesen u JNA odlaze Ipe Ivandić i Vlado Pravdić, a na njihova mjesta dolaze Milić Vukašinović iz Indexa, dok je prelazak Laze Ristovskog iz grupe Smak odjeknuo kao nekakav nogometni transfer. Treći po redu album trebao se zvati "Sve se dijeli na dvoje, na tvoje i moje", ali Bregović na taj tekst nije stigao da napravi muziku, pa je na brzinu smislio naslov "Hoću, bar jednom da budem blesav", što nije odgovaralo Jugotonu, pa je pronađen kompromis i nova ploča je nazvana "Eto! Baš hoću!". Album je opet sniman u Londonu, uz producentsku palicu Neila Harrisona, a bas je svirao Bebek. Na ploči se našla ambiciozna balada "Sanjao sam noćas da te nemam", kao i "Loše vino" iz repertoara Zdravka Čolića (muzika Bregović, tekst Arsen Dedić), jednostavna "Ništa mudro" i folklorom inspirirane "Slatko li je ljubit tajno" i "Dede, bona, sjeti se, de, tako ti svega"

U međuvremenu je Ljubiša Račiću dobio otkaz jer je tražio povišicu. Zamijenio ga je Sanin Karić (ex Teška industrija). Njih petorica 1977. godine odlaze na turneju po Poljskoj, gdje su odsvirali devet koncerata. Najavljivani kao "Vodeća jugoslavenska grupa mladog naraštaja", izazvali su oduševljenje publike nenaviknute na glamurozni rock. Po povratku iz vojske priključili su se Zoran Redžić i Ipe Ivandić koji je naknadno proglašen nesposobnim za vojnika. Turneja po Jugoslaviji nije tekla glatko. Koncerte su pratili tehnički problemi, a i publika se nije odazivala u istom broju kao prethodne godine. Grupu su razdirali unutrašnji sukobi, a kada su prekinuli turneju po Jadranu, počelo je da se govori i o raspadu. Otkazani su koncerti u Zagrebu i Ljubljani na kojima se trebao snimiti live album. Dugmetu je krenulo slabo i trebalo je smisliti nešto veliko. Na ideju novinara Petra Popovića odlučeno je da se 28. kolovoza 1977. godine, kao oproštaj pred Goranov odlazak u JNA, održi besplatan koncert kod beogradske Hajdučke česme

Te večeri posjeta je premašila i najoptimističnije planove organizatora. Procjene o posjetiteljima kretale su se oko 100.000 ljudi, što je najveći skup obožavatelja u dotadašnjoj, a i kasnijoj povijesti rock muzike bivše Jugoslavije. Nakon predgupa Zdravo, Tako, Leb i sol i drugih, na stage je izašlo Bijelo dugme, odsviralo odličan koncert i izvuklo se iz krize. Djelić te atmosfere zabilježen je u filmu "Nije nego" reditelja Miće Miloševića. Audio snimci tehnički nisu odgovarali za live ploču, pa su studenom iste godine u Sarajevu odradili još jedan veliki nastup. Ti snimci našli su se na albumu "Koncert kod Hajdučke česme". Naslov je ipak opravdan jer su za ploču koristili reakciju publike kod Hajdučke česme. Nakon miksanja ploče, Bregović je otišao u vojsku u Niš. Bila je to pauza za grupu, ali ne i za njene članove. Željko Bebek u lipnju 1978. godine objavljuje solo album "Skoro da smo isti" inspiriran simfo rockom. Ploča je naišla na ravnodušan prijem kritike i publike. 

Lazo i Ipe su uz pomoć Vlatka Stefanovskog, basiste Zlatka Holda, pjevača Gorana Kovačevića, tekstopisca Ranka Bobana i Ipetove sestre Gordane, snimili u Londonu album "Stižemo". Poneseni svojim radom, uz dosta teških riječi izrečenih u tisku, oprostili su se od Bijelog dugmeta. Uoči objavljivanja albuma "Stižemo", 10. rujna 1978. godine, uhapšen je Ipe Ivandić zbog posjedovanja hašiša, kojega je pokušao prošvercati u svojim bubnjevima. Optužnica je zahvatila i sve ostale. Ipe je dobio tri godine zatvora, Goran Kovačević godinu i pol, Ranko Boban godinu, a Zlatko Hold šest mjeseci. 



U jesen 1978. godine, Dugme pojačano novim članom Điđijem Jankelićem i povratnikom Vladom Pravdićem započinje pripreme za novu ploču, ali kako je Goran još uvijek bio u vojsci, otkrili su ih oficiri i zabranili mu izlaske iz vojarne, tako da su se u Sarajevu okupili tek 1. studenog 1978. godine, po njegovom izlasku iz vojske. Objavljivanje albuma "Bitanga i princeza" pratila je čitava serija cenzorskih poteza od strane Jugotona. Odbijen je omot Dragana Stefanovića zbog "vulgarnosti", a nije prihvaćena ni fotografija na kojoj ženska noga šutira muškarca u osjetljivo područje između nogu. Ploču je na kraju dizajnirao kućni dizajner Jugotona. Iz pjesme "Ala je glupo zaboravit njen broj" izbačena je psovka "Koji mi je moj". Iz ključne balade "Sve će to, mila moja, prekriti ružmarin, snjegovi i šaš", stih "A Krist je bio kopile i jad" promenjen je u "A on je bio kopile i jad". 

Ploča se u prodaji pojavila početkom 1979. godine i proglašena je njihovim prvim, zaista zrelim albumom. Urbana, potpuno lišena folk utjecaja, na tragu "Malog princa", donijela je pored pjesmama "Na zadnjem sjedištu mog auta", "Bitanga i princeza", "Ala je glupo zaboravit njen broj" i snažne, emotivne balade "Kad zaboraviš juli" i "Ipak poželim neko pismo" u kojima su ih pratili simfonijski orkestar i hor. Aranžman za "Sve će to..." napisao je Ranko Rihtman, a za "Kad zaboraviš juli" Vojkan Borisavljević. Produkciju je radio Neil Harisson. 

Ploča je tiražom oborila sve prethodne rekorde, a proglašena je i pločom godine. Naravno, i turneja je bila uspješna. U Beogradu su pet puta rasprodali dvoranu Pionir, a cijeli prihod uplatili su nastradalima od potresa u Crnoj Gori. Na stadionu JNA, u Beogradu, 22. rujna organizirali su koncert pod nazivom Rock spektakl 79. Uz brojne predgrupe: Opus, Suncokret, Siluete, Parni valjak, Generacija 5, Kako (kasnije Piloti), Prljavo kazalište, YU grupa, Revolver (iz Trsta), Metak, Boomerang, okupili su impresivnu brojku od oko 70 000 posjetitelja. U to vrijeme Goran je prvi put radio muziku za film, prvijenac se zvao "Lične stvari". Pjesme "Pristao sam biću sve što hoće" (tekst Duško Trifunović) i "Šta je, tu je" našle su se i na singlu. 1980. godine grupa je bila na odmoru, a Goran je pretežno boravio u Parizu. 



Krajem 1980. godine objavili su ploču "Doživjeti stotu" nastalu pod utjecajem novog vala. Ploču je prvi put producirao Bregović. Osim pjesama "Pristao sam, biću sve što hoće" i "Pjesma mom mlađem bratu" ostale su u duhu novog vremena. U temama "Ha ha ha" i "Tramvaj kreće" (ili kako biti heroj u ova šugava vremena), Bregović prvi put nudi političku obojenost, što je bila karakteristika novovalnih grupa. Turneju po Jugoslaviji započeli su u Sarajevu, a završili je 5. travnja u zagrebačkom klubu Kulušić, gdje su snimili drugi koncertni album. 

LP je pod nazivom "5. april '81", a izdanje u ograničenoj seriji od 20 000 primjeraka, a osim starih pjesama, našla i obrada hita legendarnih Indexa "Sve ove godine". Početkom 1982. godine svirali su i u Austriji, u Innsbrucku u okviru manifestacije na kojoj je budući domaćin zimske Olimpijade bio u posjeti bivšem. Na povratku, na carini su im zaplijenili opremu i 'opalili' vrlo visoku kaznu. Da bi se financijski pokrili, tokom ljeta 1982. održali su turneju po Bugarskoj na kojoj su odsvirali 40-ak koncerata. Procjenjuje se da ih je u tih pedesetak dana vidjelo preko 120 000 ljudi. Pošto je Điđi Jankelić otišao u JNA, na turneji je za bubnjevima bio Garabet Tavitjan, bivši član grupe Leb i sol. Nakon izlaska iz zatvora, grupi se krajem 1982. godine pridružio i Ipe Ivandić. 



U veljači 1983. Bijelo dugme objavljuje album "Uspavanka za Radmilu M." kojim se Bregović planirao oprostiti od publike i nakon turneje raspustiti grupu. Kao gost, na snimanju je sudjelovao i fenomenalni gitarist Vlatko Stefanovski. Štos pjesma bila je "Kosovska" otpjevana na albanskom jeziku, koju je Bregović napravio na osnovu iskustava iz vojske, a bila je intrigantna, pa i malo provokativna zbog turbulentnog političkog stanja na Kosovu. Zbog 'Roka mandoljina' još uvijek ima nekoliko pekarni u kojima Bregoviću ne naplaćuju burek. U ostalim pjesmama Bregović se bavio muzičkim fazama kroz koje je grupa prolazila tokom karijere. Planirano je bilo da koncert na u Beogradu 24. travnja bude ujedno i poslednji, ali je izuzetan odziv publike naveo Bregu da nastavi s radom. Po običaju, nakon naporne turneje Dugme opet odlazi na duži odmor, a Goran odlazi na put oko svijeta, između ostaloga i da bi se skinuo sa alkohola i LSD-a. 

U vrijeme Bebek je snimio i drugi samostalni album pod nazivom "Mene tjera neki vrag", a Bijelo dugme službeno je napustio u travnju 1984. godine. Novi pjevač postao je Mladen Vojičić Tifa (rođen 17. listopada 1960. u Sarajevu) koji je prije toga bio u grupama Top i Teška industrija. Razmišljalo se i o Alenu Islamoviću, ali je on odlučio ostati u Divljim jagodama jer se pribojavao da će se Bebek ipak vratiti. Dugme je sa Tifom provelo ljeto u Rovinju gdje su uvježbavali novi materijal. Poduzetni Bregović u to je vrijeme sa Zdravkom Čolićem u Sloveniji osnovao izdavačku kuću Kamarad, a za distributera nove ploče određen je Diskoton. 



Album se pojavio u prosincu 1984. godine. Nazvan je jednostavno "Bijelo dugme", a na omotu je objavljena reprodukcija slike Uroša Predića "Kosovka devojka". Ploča opet donosi folku orijentiranog Bregovića, a gosti su Orkestar narodnih instrumenata RTV Skoplje, Ladarice i Bora Đorđević (sa Bregovićem i Tifom pjeva "Pediculis pubis" i koautor je teksta). Lazar Ristovski nakon snimanja ponovo postaje punopravni član grupe. Provokativna obrada himne "Hej Slaveni", indirektno je pokrenulo čitav niz 'jugoslavenstva' u pjesmama kod drugih sarajevskih grupa. Preradio je i svoju staru stvar "Šta ću, nano, dragi mi je ljut", koju je svojevremeno uz pratnju YU grupe snimila Bisera Veletanlić. Uz novi tekst i aranžman, pod nazivom "Lipe cvatu" postala je najveći hit sa nove ploče. Svoj dug život imale su i pjesme "Padaju zvijezde", "Lažeš", "Da te bogdo ne volim" i "Jer kad ostariš". Naklada ploče i posjećenost na turneji naravno, nadmašili su sve prethodne brojke. 

Klupske nastupe imali su i u zagrebačkom klubu Moša Pijade. Pod pritiskom ozbiljnih profesionalnih obveza i teretom iznenadne slave, Tifa napušta Dugme 1. listopada 1985. godine i odlazi na dosluženje vojnog roka. S Dugmetom je posljednji put nastupio 2. kolovoza u Moskvi, na koncertu kada su Sarajlije, uz Bajagu i Instruktore, predstavljali domaći rock na Svjetskom festivalu omladine i studenata. Novi pjevač ipak postaje Alen Islamović, koji je u međuvremenu napustio Divlje jagode, razočaran njihovim neuspjesima u Engleskoj. 



Na omotu nove ploče "Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo", trebala se naći slika "Dvije godine garancije" Miće Popovića, ali kako je on u to vreme još uvek slovio za disidenta, i to je palo u vodu. Na kraju se na omotu našla kineska propagandna slika koja prikazuje moderni revolucionarni ples. U vreme rastućeg nacionalizma Bregović je te 1986. godine, ponudio još jednu ploču inspiriranu jugoslavenstvom. Osim političkih obojenih pjesama, tu se našli i instant hit "Hajdemo u planine" kao i balade "Noćas je k'o lubenica pun mjesec iznad Bosne", "Te noći kad umrem kad odem kad me ne bude", "Ružica si bila, sada više nisi". Naravno, i ova ploča je odlično prihvaćena kod obožavatelja. 



Dvostruki live album "Mramor, kamen i željezo", snimljen na turneji, pojavio se u listopadu 1987. godine. Naslovna pjesma je obrada starog hita iz repertoara zagrebačke grupe Roboti. Na ploči se našlo šesnaest pjesama koje daju uvid u biografiju grupe: od prvih singlova, do zadnjeg studijskog albuma. Poslije turneje na kojoj se promovirao novi album, grupu sasvim tiho napušta Vlado Pravdić i posvećuje se poslu sa kompjuterima. Sa grupom se još nekoliko puta pojavio na velikim koncertima. Krajem 1988. godine izašao je album "Ćiribiribela". Apsolutni hit bila je pjesma "Đurđev dan". Iskoristivši stih Đorđa Balaševića "A ja nisam s onom koju volim" i staru cigansku temu, a u pratnji orkestra, Bregović je ovom obradom zaludio publiku napravivši pravi 'kafanski' hit. 

Provokacija je bila smještena i u pjesmi "Lijepa naša" koju je kombinirao s "Tamo daleko". Album je imao još pjesama koje su se publici brzo uvukle pod kožu: "Evo zakleću se", "Napile se ulice", "Ako ima boga", "Šta ima novo". Početkom 1989. godine kreću na dvomjesečnu turneju, medjutim, nakon koncerta u Derventi, Alen Islamović, ne obavjestivši nikoga, odlazi u rodni Bihać da se liječi, zbog konstantnih bolova u bubregu. Turneja se naglo prekida, a nitko nije bio svjestan da je to bio posljednji koncert u veličanstvenoj karijeri Bijelog dugmeta. Otkazuju koncerte u Kini i Sovjetskom Savezu, a Bregović odlazi u Pariz, ostavivši situaciju oko budućnosti benda potpuno otvorenom. 

Nakon odlaska iz Dugmeta, Islamović objavljuje solo LP "Haj, nek se čuje, haj nek se zna" (Jugoton 1990.) u produkciji Nikše Bratoša. U proljeće 1990. godine izlazi kompilacija balada "Nakon svih ovih godina" nastalih u razdoblju od 1983. do 1988. godine. 1994. pojavljuje se dupli kompilacijski album "Ima neka tajna veza". Na omotu je reprodukcija slike "Radost bankrota". Bregović nastavlja uspješnu karijeru filmskog kompozitora, koju je započeo radovima na filmovima Emira Kusturice "Kuduz" i "Dom za vešanje", nakon čega je nastavio raditi sa velikim svjetskim glazbenicima. Specijalno za Kusturičin film "Arizona dream", Iggy Pop obradio je nekoliko velikih hitova Bijelog dugmeta, poput "Ako možeš zaboravi" i "Hajdemo u planine". Goran Bregović danas živi na relaciji između Pariza, New Yorka i Beograda. Željko Bebek se preselio u Zagreb, gdje je nastavio uspješnu samostalnu karijeru. Zoran Redžić je u Finskoj, a Mladen Vojičić Tifa do 1995. bio je u Sarajevu, da bi potom otišao u Njemačku, gdje je okupio Tifa Band. Ipe Ivandić na početku rata odlazi u Beograd, gdje je izvršio samoubojstvo početkom 1994. godine. Alen Islamović nastavio je solo karijeru, uglavnom svirajući po svijetu za iseljenike. Bivši Jugoton odnosno današnji Croatia Records objavili su na CD-ima veći dio ploča Bijelog dugmeta, kao i kompilacije "Sanjao sam noćas da te nemam" i "Rock & Roll - najveći hitovi 74-88", dok je 2013. izašao Original Album Collection.

Biografija članova

ALEN ISLAMOVIĆ (rođen 17. kolovoza 1957. u Bihaću)
Bosanskohercegovački rock-pjevač, nekadašnji član rock-grupa Divlje jagode i Bijelo dugme. U Bijelo dugme je došao nakon Mladen Vojičića Tife, koji je Dugme napustio 1. listopada 1985. Alen Islamović je napustio Divlje jagode, što je do danas ostao jedan od najvećih glazbenih transfera na ovim prostorima. Islamović je u Dugmetu sudjelovao u albumima "Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo", dvostrukom live albumu "Mramor, kamen i željezo" te studijskom albumu "Ćiribiribela". Nakon razlaza Bijelog dugmeta nastavlja s uspješnom solo karijerom.
 
DRAGAN ĐIĐI JANKELIĆ (rođen 29. prosinca 1955. u Sarajevu)
Pod majčinim utjecajem je svirao harmoniku u glazbenoj školi, išao na tečajeve klasične gitare i flaute. Za bubnjeve se odlučio gledajući Vladimira Furduja Furdu na koncertu Korni grupe u Sarajevu. Početkom 1977. ga je zapazio Željko Bebek i pozvao da svira na njegovom albumu "Skoro da smo isti" (1977.), a potom je postao član Bijelog dugmeta, gdje je došao umjesto Gorana Ipe Ivandića. S Bijelim dugmetom je snimio albume "Bitanga i princeza" i "Doživjeti stotu". S Oliverom Mandićem je snimio album "Zbog tebe bih tucao kamen" (1982.) i pratio Zdravka Čolića na turneji (1983. - '84.). Kritika ga je smatrala najboljim bubnjarom u tadašnjoj državi.
 
GORAN BREGOVIĆ (rođen 22. ožujka 1950. u Sarajevu)
Autor, producent, gitarist, idejni i poslovni strateg Bijelog dugmeta. U djetinjstvu nije pokazivao veliku sklonost glazbi. Iz drugog razreda niže muzičke škole (smjer violina) izbačen je kao lijen i netalentiran. Već s jedanaest godina shvatio je da djevojke 'padaju' na dečke koji sviraju gitaru. Kada mu je majka početkom šezdesetih godina kupila gitaru, prve lekcije dobio je od Ede, brata scenarista Abdulaha Sidrana. Prvi, bezimeni sastav, Bregović je osnovao još u osmom razredu osnovne škole. Upisuje Prometnu školu, od koje vrlo brzo odustaje i prelazi u gimnaziju. Tamo ulazi u grupu Beštije. Već sa šesnaest godina počeo se samostalno uzdržavati, pa je tako svirao narodnjake u kavani u Konjicu, prodavao novine i radio na gradilištima. Na nastupu Beštija primjetio ga je Željko Bebek i pozvao da svira bas gitaru u njegovoj grupi Kodeksi. Godine 1970. Bregović s basa prelazi na solo gitaru, u jesen 1971. Goran upisuje studij filozofije i sociologije , ali vrlo brzo odustaje. Iz grupe Kodeksi, preko grupe Jutro, osniva se Bijelo dugme koje piše povijest glazbe na ovim prostorima. Bregović nakon raspada Bijelog dugmeta sklada glazbu za filmove 'Dom za vješanje', 'Arizona Dream', 'Kraljica Margot', 'Podzemlje'. Godine 1998. osnovao je Orkestar za svadbe i sprovode s kojim nastupa po čitavom svijetu svirajući tradicionalnu narodnu glazbu s Balkana, vlastite skladbe utemeljene na balkanskom i romskom melosu i obrade starih pjesama Bijelog dugmeta.
 
GORAN IPE IVANDIĆ (Vareš, 10. prosinca 1955. - 13. siječnja 1994.)
Bosanski rock bubnjar poznat po svom radu u grupi Bijelo dugme. Kao dječak se preselio u Sarajevo. Tijekom osnovne škole pohađao je satove violine, ali se nakon završnog ispita više nije htio zamarati s time instrumentom pa je u svom prvom bendu svirao bubnjeve. U godinama prije Bijelog dugmeta, postao je poznat u Sarajevu po svojim bubnjarskim sposobnostima (zadnji bend u kojem je svirao prije nego je otišao u Bijelo dugme se zvao "Rock"), tako da ga je 1973. godine Goran Bregović pozvao u Bijelo dugme. U Dugmetu svira do 1978. kada je Bregović otišao u vojsku. Iste godine je Ipe uhićen zbog posjedovanja hašiša i osuđen na tri godine zatvora. Počeo je služiti kaznu 1981. godine, a pomilovan je dvije godine kasnije. Nakon što je oslobođen, ponovno se pridružio Bijelom dugmetu i svirao u bendu do 1989. kada se bend raspao. 13. siječnja 1994. Ivandić je pao sa šestoga kata zgrade u Beogradu i umro. Vjeruje se da je u pitanju samoubojstvo.
 
LAZA RISTOVSKI (Novi Pazar, 23. siječanj 1956. - Beograd, 6. listopad 2007.)
Njegova prva grupa se nazivala "Bezimeni". Nakon "Bezimenih" kratko surađuje sa Bokijem Miloševićem oko narodne muzike, a onda prelazi u grupu "Smak". U listopadu 1976. dolazi u 'Bijelo dugme' gdje ostaje do sredine 1978. Nakon odlaska radi par solo projekata da bi se na kraju vratio u "Smak" gdje ostaje do raspada grupe. 1981. godine Laza počinje raditi kao studijski muzičar, i ubrzo postaje najtraženiji klavijaturist u zemlji. Surađuje s Jazz-orkestrom RTB-a i sa Dubravkom Zubović, operskom pjevačicom, te nekoliko godina radi na solističkoj karijeri u domeni elektronske glazbe. U "Bijelo dugme" se vratio u veljači 1985. Do svoje smrti, živio je i radio u Beogradu.
 
MILIĆ VUKAŠINOVIĆ (Beograd, 9. ožujak 1950.)
Prelaskom u Sarajevo, s 13 godina osniva svoj prvi bend "Plavi dijamanti". Nakon završenog školovanja, 1965. godine, postaje profesionalni bubnjar u sastavu "Čičci". U ljeto 1970. odlazi u Italiju kako bi se pridružio Bregoviću i Redžiću u bendu "Kodeksi". Po povratku iz Italije, svira u triju 'Mića, Goran i Zoran'. 1971. godine odlazi u London, i tamo ostaje tri godine, da bi se krajem 1974. vratio iz Londona i priključio "Indexima" s kojima je snimio nekoliko singlova. Od listopada 1976. postaje član Bijelog dugmeta kao zamjena za bubnjara Ipeta Ivandića. Naredne godine osniva trio "Vatreni poljubac" s kojim je kao autor, pjevač i gitarist snimio 9 studijskih albuma i 5 solo albuma. Paralelno s tim autor je, producent i aranžer pjesma narodne muzike (naročito za Hanku Paldum), koje su ostvarile nakladu od više milijuna prodanih ploča. Nakon rata objavio je dva solo albuma i nastavio suradnju s mnogim srpskim i bosansko-hercegovačkim pjevačima. Milić Vukašinović živi i radi u Beogradu.

MLADEN VOJIČIĆ "TIFA" (Sarajevo, 17. listopad 1960.)
Prve je glazbene korake napravio u hard rock grupi "Prvi Čin” 1976. godine, u kojoj je prvi put i zapjevao. Tifa je postao prava ptica selica. Iz "Prvog čina " odlazi u grupu "Kako Kad", pa u "Paradox". U listopadu 1980. godine odlazi u vojsku, u stalnoj vezi sa Zlatanom Čehićem, basistom grupe "Paradox". Čehić je skladao glazbu, a Tifa pisao pjesme, a plan je bio nastaviti sa radom grupe po Tifinom izlasku iz vojske. Ali, kada se ponovo pojavio u Sarajevu, "Paradox" više nije postojao, a Čehić je bio član grupe "Top". Ubrzo im se i Tifa pridružio, a bend je potrajao do siječnja 1983. Tifa je kraće vrijeme proveo i u obnovljenoj "Teškoj Industriji" i tako su njegovi tekstovi iskorišteni za njihovu povratničku ploču "Ponovo sa vama". Nije dugo ostao ni s njima. Ubrzo je stigao poziv iz Bijelog Dugmeta kojeg je Tifa prihvatio. Goran Bregović je u prvom planu imao Alena Islamovića koji je odbio primamljivu ponudu radi neizvjesne karijere "Divljih jagoda” u inozemstvu. S Dugmetom Tifa 1984. snima album "Bijelo dugme". Uslijedila je i turneja koja je prekinuta jer Tifa nije uspio uspostaviti neophodan duševni mir i stabilnost. Tifa napušta Bijelo dugme svojevoljno 1.10.1985. Svoju karijeru nastavio je u Divljim jagodama, Vatrenom poljupcu i u solo vodama.

VLADO PRAVDIĆ (rođen 6. prosinca 1949. u Sarajevu)
U Sarajevu je završio nižu i srednju muzičku školu. Karijeru počinje 1965. godine u bendu "Vokinsi", da bi je nastavio s bendovima "Kost", "Ambasadori" i "Indexi". Godine 1972. prelazi u "Jutro" (kasnije Bijelo dugme) gdje je svirao i Goran Bregović dok je Željko Bebek bio u vojsci. Nezadovoljan muzičkim pravcem kojim se Jutro kreće, osnivač Ismet Arnautalić napustio ih je krajem 1972. godine i sa sobom ponio pravo na ime grupe, stoga su preostali članovi lako smislili novo ime Publika ih je znala po pjesmi "Kad bi' bio bijelo dugme" i odabran je taj vizualno zgodan simbol i grupa je službeno prozvana u Bijelo dugme 1. siječnja 1974. Pravdić je član Dugmeta bio sve do 1987. godine, kada se povlači iz muzike, a danas živi i radi u SAD-u.
 
ZORAN REDŽIĆ (rođen 29. siječnja 1948. u Sarajevu)
Kao gimnazijalac, zajedno s bratom Fadilom Redžićem (Indexi) počinje svirati u 'Aktivu saveza omladine općine Centar'. U Kodeksima (grupi koja je prethodila Bijelom Dugmetu) prvi je put bas zasvirao na turneji u Italiji u ljeto 1970. godine. Redžić je u to vrijeme svirao u grupi Čičci, a u Dugme je doveo i svog kolegu bubnjara Milića Vukašinovića. S Bijelim dugmetom ostaje sve do raspada benda. Osim što sudjelovao u ukupnom zvuku grupe, Redžić se brinuo o instrumentima i razglasu 'Bijelog dugmeta'. Trenutno živi i radi u Sarajevu.
 
ŽELJKO BEBEK (rođen 16. prosinca 1945. u Sarajevu)
I njegova karijera pjevača je zauvijek obilježena i vezana uz Bijelo dugme. Karijeru je započeo u u grupi Kodeksi, jednom od značajnijih sarajevskih sastava tog vremena. Grupa je konstantno imala problema sa bas gitaristima koji su se stalno izmjenjivali. Na koncertu Beštija, Bebek je zapazio Bregovića i preporučio ga ostatku članova grupe i tako je Goran počeo svirati bas u Kodeksima. Zajedno nastavljaju u grupi Jutro nakon čega osnivaju Bijelo dugme. Željko Bebek je bio član grupe Bijelo dugme u razdoblju od 1974.-1984. U tih deset godina bio je simbol Dugmeta čije je pjesme obojao svojim nezaboravnim i prepoznatljivim vokalom. Nakon nesuglasica s Goranom Bregovićem, Bebek napušta grupu u travnju 1984. godine i započinje uspješnu solo karijeru. Objavio je 12 samostalnih albuma, ali i danas ga ljudi najviše prepoznaju po njegovim nezaboravnim vokalnim interpretacijma u Bijelom dugmetu, najutjecajnijoj rock grupi na ovim prostorima. Danas živi, radi i stvara u Zagrebu.

Bijelo dugme Box set deluxe Sampler 14.11.2014.

1. KAD BI' BIO BIJELO DUGME (1974.)

2. ŠTA BI DAO DA SI NA MOM MJESTU (1975.)

3. ETO! BAŠ HOĆU! (1976.)

4. BITANGA I PRINCEZA (1979.)

5. DOŽIVJETI STOTU (1979.)

6. USPAVANKA ZA RADMILU M. (1983.)

7. PADAJU ZVIJEZDE (1984.)

8. PLJUNI I ZAPJEVAJ MOJA JUGOSLAVIJO (1986.)

9. ĆIRIBIRIBELA (1988.)

10. TOP (1974.)

11. PRISTAO SAM BIĆU SVE ŠTO HOĆE (1980.) * po izboru autora izdanja

12. INTERVJU GORANA BREGOVIĆA I DRAŽENA VRDOLJAKA (JUGOTON EXPRESS)

NA CD-U SE NALAZI 11 REMASTERIRANIH PJESAMA S 9 STUDIJSKIH ALBUMA BIJELOG DUGMETA I SINGLICE "TOP". BONUS JE DOSAD NEOBJAVLJENI LEGENDARNI INTERVJU GORANA BREGOVIĆA S DRAŽENOM VRDOLJAKOM O ALBUMU "DOŽIVJETI STOTU".

Croatia Records (ex Jugoton) s ponosom predstavlja veliki projekt povodom 40 godina od objavljivanja „Kad bi' bio bijelo dugme“ 1974. godine, prvog albuma Bijelog dugmeta.

Bijelo dugme - Box set deluxe po prvi put objedinjuje svih devet studijskih albuma na novom 180-gramskom vinilu, uz bonus singlicu “Top/Ove ću noći naći blues” (od čije objave je također prošlo 40 godina ). Svi albumi Bijelog dugmeta su remasterirani u studiju Abbey Road, pod vodstom Seana Mageeja, ton majstora čiji je remastering vinila Box Seta Beatlesa iz 2011. godine nagrađen i prestižnom nagradom Grammy.

Ovo limitirano, luksuzno izdanje obogaćeno je i knjigom Bijelo dugme u kojoj će se ekskluzivno naći i veliki broj nikad objavljenih fotografija i dokumenata iz diskografske karijere Bijelog dugmeta, download šifra za preuzimanje svih remasteriranih pjesama iz ovog box seta te rijetke memorabilije grupe.

Ovo izdanje u limitiranoj nakladi od 1000 komada bit će objavljeno 14.11.2014, a moći će se kupiti u odabranim trgovinama diljem regije te napraviti prednarudžba putem online trgovine: Croatia Records Web Shop (http://shop.crorec.hr/).

Producent: Goran Bregović osim ("Kad bi' bio bijelo dugme" - Vladimir Mihaljek, "Šta bi dao da si na mom mjestu", "Eto! Baš hoću!" - Neil Harrison i "Top" - Nikola Borota)

Glazba, tekst i aranžman: Goran Bregović (osim tekst "Šta bi dao da si na mom mjestu" koji potpisuje Duško Trifunović)

Originalni izdavač: Jugoton (osim "Bijelo dugme", "Pljuni i zapjevaj moja Jugoslavijo" i "Ćiribiribela" - Kamarad / Diskoton)

Likovno oblikovanje: Antonija Erceg
Autor izdanja: Želimir Babogredac
Za izdavača: Želimir Babogredac
(P) i (C) 2014. CROATIA RECORDS

Gallery

The Widgetkit Gallery provides a smart and automated way to publish images on your website. You only need to select the image folders and the whole gallery is generated automatically.

Features

  • Fully responsive including all effects
  • Folder based image selection
  • Support for multiple image folders
  • Automatic thumbnail creation
  • Support for image captions and custom links
  • Uses the Widgetkit Spotlight and Lightbox
  • Built with HTML5, CSS3, PHP 5.2+, and the latest jQuery version
  • Works with Joomla and WordPress

Showcase Box Example

This is an image showcase with eye-catching transition effects and a thumbnail navigation.

Image Wall Example

This is an image wall with zoom effect, no margins and squared corners using the lightbox.

Polaroid Example

This is an image wall with scattered polaroid pictures using the lightbox.

Slider Example 1

This is an image slider where the image centers automatically during the effect. It also features a spotlight caption and the lightbox.

Slider Example 2

This is an image slider where the image stays left during the effect.

Slideshow Screen Example

This is an image gallery using the nice swipe effect from the slideshow widget.

Slideshow Default Example

This is an image gallery using all the features from the slideshow widget.

Showcase Example

This is a simple image showcase mashing up all the features from the slideshow and slideset widget.

Spotlight Example

This is an image wall with some margins and rounded corners using the spotlight and lightbox.

Slideset Example

This is an image gallery using all the features from the slideset widget.

  • image1
  • image10
  • image11
  • image12
  • image2
  • image3
  • image4
  • image5
  • image6
  • image7
  • image8
  • image9

How To Use

The Widgetkit Gallery comes with a user-friendly administration user interface which let's you create new galleries with just a few clicks. The integrated directory browser let's you easily add or remove source directories of your images. All galleries can be loaded anywhere in your theme using shortcodes or the universal Widgetkit Joomla module or WordPress widget.

Slideshow

The Widgetkit Slideshow is the ultimate image and content slideshow for Joomla and WordPress. It's flexible, easy to customize and completely build with HTML5 and CSS3.

Features

  • Clean and very lightweight code
  • 17 eye-catching transition effects
  • Fully responsive including all effects
  • Uses hardware accelerated CSS3 animations
  • Support for HTML captions
  • Swipe navigation on mobile phones
  • Built with HTML5, CSS3, PHP 5.2+, and the latest jQuery version
  • Works with Joomla and WordPress

Slideshow Screen Example

This is an image slideshow with the famous Ken Burns effect.

  • Image 01
  • Image 02
  • Image 03
  • Image 04
  • Image 05
  • This is a HTML caption with a link.
  • This is another HTML caption with a link.

Slideshow Default Example

This is an image slideshow with eye-catching transition effects.

  • Image 01
  • Image 02
  • Image 03
  • Image 04
  • Image 05
  • This is a HTML caption with a link.
  • This is another HTML caption with a link.

Showcase Box Example

This a content showcase using all the features from the Slideset widget as navigation. Any kind of HTML content can be used in the navigation.

  • Image 01

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing.

    Read more
  • Image 02

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing.

    Read more
  • Image 03

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing.

    Read more
  • Image 04

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing.

    Read more
  • Image 05

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing.

    Read more
  • Image 06

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing.

    Read more
  • Image 07

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing.

    Read more
  • Image 08

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing.

    Read more
  • Image 01 Item 1
  • Image 02 Item 2
  • Image 03 Item 3
  • Image 04 Item 4
  • Image 05 Item 5
  • Image 06 Item 6
  • Image 07 Item 7
  • Image 08 Item 8

Showcase Button Example

This is an image slideshow with some nice navigation buttons. You can place any kind of HTML in the navigation buttons.

  • Image 01
  • Image 02
  • Image 03
  • Image 04
  • Image 01 Item 1
  • Image 02 Item 2
  • Image 03 Item 3
  • Image 04 Item 4

Tabs Example

This is a classic, tabbed slideshow. Tabs can be aligned to the left, right and center.

  • Icon 04

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Icon 05

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Icon 06

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Tabs Bar Example

This is a slideshow with a tabbed navigation bar. Tabs can be aligned to the left, right and center.

  • Icon 01

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Icon 02

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Icon 03

    Headline

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

List Example

This is a slideshow with a vertical tabbed list as navigation.

  • Headline

    Icon 09

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Headline

    Icon 08

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

  • Headline

    Icon 07

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

How To Use

The Widgetkit Slideshow takes full advantage of the very user-friendly Widgetkit administration user interface. It has never been easier to create and manage all the slideshows and their different slides in one place. After you created a slideshow you can load it anywhere in your theme using shortcodes or the universal Widgetkit Joomla module or WordPress widget.